zondag 17 juni 2018

Warp and weft

Uit 'Dubbelzijdig- (dubbelzinnig)', de thematentoonstelling van het atelier Weefkunst.

Warp and weft/ketting en inslag gaat over de essentie van het weven -en het leven- : het verticale en het horizontale. Vertaald naar het levensweefsel is er de uitbreiding in de breedte, maar gaat de evolutie ook omhoog.  
Het uiteentrekken van de richtingen, -het ontrafelen van het levensplan-, past prima in het 'Dubbelzijdig'-gegeven.

De jute vond ik in de stoffenkast van mijn moeder. 
Ik vond de vorm zo mooi, compleet met loshangende en uitgerafelde draden, dat ik met het gehele stuk iets wou doen. De enkele draden die loskwamen heb ik op het stuk blauwe katoen genaaid,in horizontale richting.
De blauw geverfde draden zijn door de jute gehaald, in verticale richting.




Warp and weft - Assemblage

De essentie van het weven: ketting en inslag, verticaal en
horizontaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten